هترین-نکات-تدوین-یک-برنامه-کسب­-و-کار-از-زبان-10-کارآفرین

10 کارآفرین نکات تدوین یک برنامه کسب­ و کار عالی را بیان می­  کنند

گروه خبری شورای کارآفرینان جوانYEC، YEC یک سازمان سرمایه گذار که از 45 کارآفرین موفق و جوان از سراسر جهان تشکیل شده است.

برنامه ­های کسب و کار اسناد مکتوبی هستند که مراحل راه اندازی و رشد استارتاپ را نشان می دهند. این برنامه در همه مراحل به عنوان نقشه عمل می کند، و به شما کمک می کند تا هنگام مواجهه با موانع یا حرکت اشتباه متوجه شوید که چه کاری باید انجام دهید.

مشاوره طرح کسب و کار و تهیه برنامه بیزینس پلن

در حالی که برای شروع یک تجارت به یک برنامه کسب وکار نیاز نیست ، اما برنامه کسب وکار می تواند برای هدایت شما در جهت صحیح و حتی تأمین بودجه مناسب برای کسب وکار مفید باشد. با این حال ، نوشتن یک برنامه کسب ­وکار، کار ساده ای نیست.

برای کمک به شروع کار، گروهی از اعضای شورای کارآفرینان جوان بهترین نکات و ترفندهای خود را به اشتراک گذاشتند:

  1. بر اساس حوزه کسب وکار و اولویت ها تقسیم بندی کنید

ما تا سال دوم هرگز برنامه رسمی نداشتیم. ما فقط قسمت­ هایی از یک برنامه کسب وکار را داشتیم، زیرا وقتی شرکت تازه شروع به کار کرد، ما عناصری مانند بازاریابی ، مشتریان هدف و پیام رسانی را با مدل سازی مالی در اولویت قرار دادیم.

اگر شرکت شما یک تجارت الکترونیکی مبتنی بر B2B باشد، بسیار مهم است که عوامل اقتصادی محصول مانند ارزش طول عمر (LTV) و حاشیه سود هر کالای فیزیکی یا دیجیتالی و همچنین چگونگی رسیدن به مشتری ایده آل خود را درک کنید.

برای شرکت های B2B ممکن است شما بخواهید با استفاده از استراتژی های بازاریابی، هزینه های خرید مشتری (CAC) و نحوه رشد براساس کاربران خود را در اولویت قرار دهید. ( الکساندر یانگ، Virti)

  1. نقاط فروش خود را مشخص کنید

این روزها ، سرمایه گذاران دیگر درخواست یک برنامه کسب و کار کامل را نمی دهند. در عوض، انتظار دارند 10 تا 15 اسلاید در زمینه کسب وکار مورد نظر را  مشاهده کنند،

بنابراین پیشنهاد می کنم مثل همیشه یک طرح کسب وکار سنتی به صورت تفصیلی بنویسید. این یک تمرین برای خودتان در مواجه با سرمایه گذاران است. داشتن یک برنامه کسب و کار برای توجه و تمرکز بر روی مشکلات احتمالی آینده مهم است.

یک برنامه جامع به شما کمک می کند تا در مورد نقاط فروش و استراتژی ورود به بازار شرکت خود اطمینان داشته باشید.

دانستن این اطلاعات برای سناریوهای آینده بسیار مهم است زیرا باید به هر سؤال سختی که ممکن است سرمایه گذاران از شما بپرسند، پاسخ دهید.

( کوپر هریس ، Klickly)

  1. مخاطبان خود را بشناسید

آیا این یک برنامه کسب و کار برای نشان دادن به سرمایه گذاران بالقوه است؟

یا برای منافع شخصی خودتان است؟

آیا این برنامه هنگام استخدام هر کارمند جدیدی تحویل او داده خواهد شد یا حاوی اطلاعات محرمانه است؟

مشخص کنید که چرا به برنامه احتیاج دارید و چرا به دنبال فواید آن هستید؟

برنامه ­ای که برای نمایش به سرمایه گذاران در نظر گرفته شده باید شامل مجموعه­ روشنی از پیش بینی های مالی خاص و همچنین توضیحات واضح در مورد اهداف کسب ­وکار باشد. و فضای کمتری برای حدس و گمان داشته باشد و شما باید پیشنهاد اصلی را تا حد امکان در یک قالب وسوسه کننده­ای ارائه دهید. این مورد کمتر در برنامه ای که برای منافع شخصی یا برای کارمندان نوشته می­ شود، صدق می کند. شفاف سازی در مورد رقبا و موانع کسب و کار ، شما را برای رسیدن موفقیت بهتر آماده می کند. ( اسماعیل وریکسن ، FE International)

  1. اقتصاد واحد خود را بسازید

درآمد پیش بینی شده و هزینه های سربار برای هر “واحد” یا فعالیت (مواد اولیه / موادمصرفی، نیروی کار، هزینه های تبلیغات، هزینه حمل و نقل و غیره) را بشناسید.

مشاهده مطلب
ساختار اصلی یک برنامه کسب­ و کار برای مبتدیان

اغلب ، فهمیدن “واحد” کسب و کار شما سخت­ترین مرحله است. واحد می تواند یک معامله​​، ذی النفع، حساب کاربری خریداری شده ، کاربر و غیره باشد. واحد اقتصادی مهمترین عامل برای پیش بینی سودو زیان P&L است. واحد اقتصادی قلب تجارت شما را نشان می­ دهد تا بفمهید چگونه می توانید پول بدست آورید، برای کسب درآمد چقدر هزینه می­ کنید و از هر معامله چقدر سود می ­برید و چه تعداد واحد باید بفروشید تا هزینه های ثابت خود را جبران کنید و تا بتوانید سودآور باشید. (سالونی دوشی ، Eco Enclose ،شرکت با مسولیت محدود LLC)

5- چشم انداز خود را به اهداف عملی تبدیل کنید

داشتن چشم انداز برای تجارت شما مهم است. برنامه بلند مدت ، جایگاهی را که می ­خواهید به آن برسید مشخص می­ کند.

اما بسیار مهم است که چشم انداز خود را به اهداف عملی تقسیم کنید. اهداف علمی کوتاه مدت هستند. آنها مراحلی را که باید برای رسیدن به آن چشم انداز طی کنید، مشخص می کنند.

در حالی که اهداف خود را انتخاب می­ کنید، اطمینان حاصل کنید که این اهداف شما را به سمت چشم اندازتان هدایت می کنند. شایستگی ها و محدودیت های اصلی خود را یادداشت کنید و خود را بیش از حد ارزیابی نکنید.

اگرچه همیشه آرزوهای بزرگ می توانند مفید باشند. با این حال ، خود را با اعداد محدود نکنید. به خودتان نگویید که اگر طی دو سال، به سود “x” نرسید، این یک ایده ناموفق است. برای­کمبودها برنامه ­ریزی کنید، ایده هایی بنویسید که به شما کمک کند تا فرد کلیدی باشید و همچنین برای رسیدن به موفقیت، صنعت خود را مجددا ارزیابی کنید.( آبر رضا ، TekRevol)

  1. منظور از محتوا بیش از یک نوشته است

محتوا قلب و روح برنامه تجارت است. اگر در جستجوی یک الگوی یا برنامه پیش ساخته در اینترنت هستید، احتمالاً وقت خود را تلف می کنید.

نکته مهم این است که برنامه شما دارای محتوایی مانند کالای قابل عرضه در بازار ، یک برنامه منظم برای افزایش درآمد و شناخت فشارهای رقابتی باشد. یکی از راه های اطمینان از تمرکز روی محتوا ، فکر کردن به زمینه برنامه خود است.

اگر مجبور بودید برنامه خود را در یک بند بیان کنید، چه می­ گفتید؟ بسیاری از تجزیه و تحلیل­های بازار می تواند استراتژی شما را به هم بریزد و از تدوین یک برنامه کسب­ و کار منحرف شوید: چگونه می توانید قبل از اتمام سرمایه، یک جریان درآمد ایجاد کنید؟ اطمینان از اینکه محتوای برنامه شما قابلیت اجرایی دارد، کمک می کند تا برنامه شما به یک واقعیت شگفت انگیز تبدیل شود. (شو سایتو ،همه Filters )

  1. تصویر مفصلی از امور مالی خود ارائه دهید

شرکت های استارتاپی سرمایه پذیر و یا مشاغلی که به دنبال بازار سرمایه هستند باید تصویر دقیقی از وضعیت مالی خود را ارائه دهند.

مشاهده مطلب
گامهای راه اندازی یک کسب و کار (نه استارت آپ) - قسمت سوم

وضعیت مالی برای صاحبان سهام هر شرکتی قبل از اینکه پول خود را واگذار کنند بسیار مهم است. یک برنامه تجاری بهترین راه برای نمایش وضعیت مالی شما به سرمایه گذاران است.

اما عدم افشای اطلاعات ممکن است باعث ایجاد شک و تحریف در ذهن سرمایه گذاران شود و سرمایه گذار شما ممکن است منصرف شود. بنابراین ، تمام اطلاعات مالی را افشا کنید. توصیه می شود همیشه در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید.( کلی ریچاردسون ،Infobrandz)

  1. بزرگ فکر کنید

مهم نیست تازه کار باشید، تصور کنید که آرزو دارید که آژانس شما، یک روز چگونه باشد. این کار باعث صرفه جویی در زمان برای فرآیندهای طراحی مجدد و ایجاد تغییرات می­ شود.

در اینجا یک مثال ساده می ­زنم. وقتی اولین دفترکار خود را گرفتید، و با تعداد معینی از افراد در هیئت مدیره شروع به کار کردید. سپس کسب و کار شروع به بزرگتر شدن می ­کند و زودتر از آنکه فکر می ­کردید، مجبور می ­شوید به دنبال یک دفتر بزرگتر باشید.

اما اگر باهوش باشید دفتری با فضای بسیار بیشتر از آنچه لازم داشتید پیدا می­ کردید. چرا؟ زیرا می دانستید که رشد خواهید کرد. این نوع رویکرد را باید نسبت به عناصر اصلی تجارت خود داشته باشید . اگر می خواهید راه حلی عملی یا تکنیکی داشته باشید، به این فکر کنید که در چند سال آینده تجارت شما چگونه است. (سلیمان تیموتی ، OneIMS)

  1. بازخورد دریافت کنید

تجارت شما در انزوا نخواهد بود و برنامه کاری شما نباید اینگونه باشد. دریافت بازخورد در مورد برنامه کسب و کار شما می تواند در اصلاح نگرش و روشن شدن هدفتان به شما کمک کند.

حتی ممکن است شما قادر به حل مشکلات احتمالی قبل از شروع توسعه کسب و کار خود باشید.

وقتی که تیم مد نظر خود را تشکیل می­ دهید ، گروهی را با دیدگاه­ های مختلف جمع آوری کنید و در نظر بگیرید که چگونه این گروه می تواند به شما در راه اندازی مرحله اول کمک کند. (جک تای ، OneClass)

  1. انتظار تغییرات را داشته باشید

برنامه های کسب­ و کار عالی هستند زیرا به شما کمک می کنند آینده شرکت خود را ترسیم کنید.

بدون برنامه ، حرکت به جلو و یا اینکه از کجا شروع کنیم چالش برانگیز خواهد بود. با این حال ، به خاطر داشته باشید که همه چیز تغییر می کند.

ممکن است شما پنج سال دیگر خود و شغل خود را در یک نقطه خاص ببینی ، اما این بدان معنا نیست که این اتفاق خواهد افتاد.

ممکن است به دلایلی غیر منتظره مجبور شوید در جهت دیگری حرکت کنید. هر اتفاقی افتاد، به یاد داشته باشید که تغییرات طبیعی است و حرکت در جهت تغییرات ممکن است به جای آسیب رساندن، به شما کمک کند. (استفانی ولز ، Formidable Forms)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]