پیش بینی های تحقیقاتی Gartner وForrester در سال 2020 که موسسین می توانند از آنها استفاده کنند

کد مقاله : takba0008  Forrester

در اینجا نمونه هایی از پیش بینی های سال 2020 شرکت های بزرگ تحلیلگر برای موسسین آورده شده که می توانند از آن استفاده کنند. Gartner و Forrester هر دو به شرکتها توصیه می کنند که برروی ارتباط با مشتری و تجربه متمرکز شوند که عموماً یک نقطه قوت برای استارتاپ ها است.
تصور نکنید هر سال باید هزینه های گزافی برای این دیدگاه های تحلیلگرانه بپردازید. هر دو شرکت خلاصه تحقیق و همچنین وبینار را ارائه می دهند، و شما اغلب می توانید نسخه های رایگان این توصیه ها را نیز پیدا کنید.

اگر بودجه ای برای صورتحساب های پنج رقمی شرکت های بزرگ تحلیلگر Big 4 ندارید نگران نباشید، هر ماه Grow Wire از شرکت های Gartner، Forrester، IDC ، Ovum و بنگاه های کوچکتر اما با اهمیت به همراه برخی از داده های خود ما از Brainyard و سایت زیر مجموعه ما توصیه ها، پیش بینی ها و تئوری های بازار را ارائه می دهد.
در ادامه پیش بینی های سال 2020 از Gartner و Forreste را به ترتیب آورده ایم.

دیدگاه Gartner همه چیز در حال تغییر است:

دیدگاه Gartner این است­ که “در سال 2020 و بعد از آن، تقریباً تمام بنگاه­ های اقتصادی تحول در بازار یا بحران­های دیگر را تجربه می کنند که نیاز به تغییر اساسی در نحوه فعالیتشان دارند”.

مارک هریس، مشاور و محقق، در ستون گزارش خود در بخش برترین دیدگاه Gartner برای رده  C در سالهای 2019-2020 ، می گوید اقتصاد می تواند و باید ادامه یابد. اما بر شاخص های تصمیم گیرندگان باید نظارت شود. از جمله این شاخص ها سطح ناکارآمدی سرمایه، توانمندی نیروی کار در بازار، رقابت و تحول در کسب وکار، مالکیت و ادغام است. که همه این شاخص ها  در طول زمان در بالاترین نقطه همگرا می شوند.

مؤسسانی که در سالهای 2008 و 2009 فعالیت می­ کردند ممکن بود وسوسه شوند که بقیه وجوه سرمایه گذاری خود را پنهان کنند، اما هریس نسبت به این ذهنیت هشدار می دهد. به گفته وی، راه بهتر این است كه پیشگام شوید و برای انجام ریسک آماده باشید.

در اینجا سه ​​پیش بینی برتر از گزارش Gartner، به علاوه موارد آماده سازی برای موسسین ارائه شده است.

 پیش بینی می کند Gartner:

 طبق نظرسنجی  از تجربیات مشتریان کسب و کارها، ” 47 درصد  از رهبران مشاغل می خواهند تجربه بهتری به مشتری نسبت به رقبا بدهند، و 38٪ می خواهند در رده جهانی باشند.

با توجه به تمرکز پروژه ها برروی تجربه مشتری  این نظرسنجی حاکی از این است که دوسوم تمرکز رهبران بر روی اصلاح تجربیات موجود و یک­ سوم تمرکز بر ایجاد تجربیات جدید و نوآورانه است. “

 Gartner طبق نظرسنجی  از تجربیات مشتریان کسب و کارها، ” 47 درصد  از رهبران مشاغل می خواهند تجربه بهتری به مشتری نسبت به رقبا بدهند، و 38٪ می خواهند در رده جهانی باشند. با توجه به تمرکز پروژه ها برروی تجربه مشتری  این نظرسنجی حاکی از این است که دوسوم تمرکز رهبران بر روی اصلاح تجربیات موجود و یک­ سوم تمرکز بر ایجاد تجربیات جدید و نوآورانه است. “

براساس این گزارش، “بررسی بیش از 4000 مشتری B2C و B2B نشان داد که در بین فاکتورهای تجربه مشتری 66 درصد ​​وفاداری، و مابقی آن ناشی از نوع برند و ارزیابی قیمت است”.

آخرین نظرسنجی CFO سایت زیر مجموعه ما، که ماه آینده منتشر می شود این یافته ها را تکرار می­ کند:” تمرکز بر روی بهبود محصولات موجود و تضمین رضایت مشتری است. با اضافه کردن کالاها و خدمات جدید، این موارد کاهش می ­یابد.

راهکارهای ما:

استارتاپ ها اهمیت تجربه مشتری CX را می دادند. تجربه مشتری مربوط به فروش یک محصول نیست بلکه در مورد ارتباط با مشتریان است. اما در پایان چرخه کسب­ وکار، از جعبه گشایی و نمایش محتوا گرفته تا استراتژی محتوا، تجربه مشتری بسیار مهم است. تجربه مشتری با 62٪ مشاغلی که مایل نیستند در سطح جهانی باشند، چه ارتباطی دارد؟ ما بررسی می­ کنیم.

Gartner پیش بینی می کند:

“تا سال 2022 ، 90٪ از استراتژی های شرکت به وضوح از اطلاعات به عنوان دارایی مهم شرکت و تجزیه و تحلیل به عنوان یک توانمندی مهم یاد می کنند . و تا سال 2022 ، 30٪ از مسئولان ارشد داده ها با همکاری مدیر ارشد مالی CFO شرکت رسما ارزش دارایی اطلاعات سازمانی را برای بهبود مدیریت اطلاعات و مزایای آن ارزیابی می­ کنند “.

در این گزارش همچنین آمده است كه “در بیشتر سازمانها، رهبران كسب و كار دقیقاً نمی دانند كه چگونه از D&A (داده ها و تجزیه و تحلیل ها) برای حمایت از كار خود استفاده كنند، و متخصصان D&A درک كافی از زمینه مشاغل ندارند”.

راهکارهای ما:

بررسی CFO که به زودی منتشر می شود، تأیید می کند که جمع آوری داده های مناسب و سپس طبقه بندی  اطلاعات در اولویت اول قرار دارد. استارتاپ­هایی که تجزیه و تحلیل داده ها و بهترین شیوه های مدیریت را در اولویت قرار داده­ اند، کارشناسان پایگاه داده و آنالیزور استخدام می کنند و به داده های دریافت شده ارزش می دهند، مزیت رقابتی دارند و دیگر نیازی به برگشت به عقب و رفع مشکلات بعدی ندارند.

Gartner همچنین پیش بینی کرده است که “تا سال 2020 ، 25٪ از سازمانهای بزرگ از طریق بازارهای رسمی داده های آنلاین، فروشنده یا خریدار اطلاعات خواهند بود”.

در حالی که این یک پدیده بسیار جدید است، اما بازارهای داده از جمله Ocean Protokoll ، شبکه DX ، Streamr و Datawallet می توانند اطلاعات خوب مدیریت شده را به عنوان منبع بالقوه درآمد جدید تبدیل کنند. در یک مثال، شبکه DX با توجه به مأموریت خود برای ارتباط کارآفرینان صنایع غذایی با کسب و کارهای بزرگ کشاورزی، به حمل و نقل مواد غذایی کمک می کند.

مهم نیست که شغل شما چه باشد، موسسین استارتاپ باید داده های خود را به عنوان یک دارایی ملموس و با ارزش ببینند، که هیچ تفاوتی با موجودی فیزیکی ندارند. این طرز فکر شما به نفع شرکت خواهد بود.

Gartner پیش بینی می کند:

طبق مقاله  Benchmark Survey، با عنوان فرایند توسعه محصول جدید در سال 2019 ، “41.8٪ از متخصصین تحقیق و توسعه مطمئن نیستند که روند NPD (توسعه محصول جدید) شرکت بتواند به طور گسترده احتمال موفقیت محصول را بهبود ببخشد. علاوه بر این، خرابی محصول که اغلب ناشی از سوء مدیریت فرایند NPD و عزل و نصب های نامناسب و اقدامات اشتباه است می تواند منجر به تاثیر بد روی نظر مشتری شود.

به علاوه، برای تیم های تحقیق و توسعه NPD دشوار است که عوامل اصلی موفقیت محصول را بشناسند و متعاقباً میزان موفقیت خود را برای محصولات تازه راه اندازی شده، به خصوص در شرایط محدود تقاضا امروز، افزایش دهند”.

“از میان  تمام فعالیت هایی که Gartner مورد بررسی قرار داده است، “چالش طرز تفکر”تأثیر زیادی بر موفقیت محصول داشته است. چالش طرز تفکر برای تاثیر بر دیدگاه و درک مشتریان است. و بطور ویژه چگونگی اطلاعات مشتری و رویکردهای مختلف برای حل مشکلات مشتری را بررسی می­ کند”.

راهکارهای ما:

هرچه شرکت های کوچک بزرگتر می شوند، فهمیدن خواسته مشتری دشوارتر است. توصیه کارآفرینی بنام مارسیا کیلگور در مقاله ای با عنوان ارائه مجموعه ای از مفاهیم موفق این است که از عبارت “پس چه؟”  استفاده کنید و فقط محصولاتی را که خریداری کرده اید بفروشید.

تحلیل مداوم اطلاعات کسب­وکار نسخه رسمی تر و مقیاس پذیر تری از این مفهوم است. بپرسید: آیا اطلاعات ما بروز، جامع و با کیفیت است؟ آیا روشهایی را نشان می دهد که بتوانیم هوشمندانه تر کار کنیم؟ چگونه می توانیم از آن برای پیش فرض های دقیق فشار کاری استفاده کنیم؟

دیدگاه Forrester مبتنی بر واقعیت:

Forrester  پیش بینی می­ کند که در سال 2020  تغییرات زیادی اتفاق بیافتد.”در یک سناریو، سال 2020 به سالی تبدیل می شود که شرکت ها نیروی بالقوه ایجاد شده در سال 2019 را تغییر دهند تا از سرمایه گذاری های محتاطانه به رشد و پیشرفت اقتصادی برسند. در سناریوی دیگر، ترس های رکود اقتصادی به واقعیت تبدیل می شوند”.

در گزارش پیش بینی های 2020 ، Forrester صادقانه به توصیه های خود به شرکت های بزرگ، کوچک و با فن آوری در سال  2019 نگاه کرده، “به عقب برگردید و دوباره برای ساختن یک بنیاد استراتژیک و فنی و عملیاتی که توانایی سازگای دارد، سخت کار کنید”.

این شرکت اذعان می کند که شرکت هایی که از این توصیه استفاده کرده اند، ممکن است زمینه ای مناسب برای رقبای جدید فراهم کنند تا از یک اقتصاد قوی استفاده کنند. شما می توانید دیدگاه ­های تحلیلی بیشتر را در وینار رایگان بشنوید.

Forrester پیش بینی می کند:

“در سال 2020 ، سرمایه گذاران نظارت خود را بر استارتاپ ها افزایش می دهند. از زمانی که سرمایه گذاران به دنبال جدیدترین فناوری در دره سیلیکون هستند، انتظار می­ رود که فشارها کاهش یابد: سودآوری مهم است . سرمایه گذاران از افراد  فریبکار و دغلباز خسته شده اند”.

راهکارهای ما:

شرکت های استارتاپ می دانند که شرکت های خطرپذیر VC انتخابی هستند و نمی­ توانند سودآور باشند، اما همانطور که گفته شد، پتانسیل رشد سریع در یک صنعت با دوام، توسعه محصولات طبقه بند شده و موفقیت در فروش اولیه سهام IPO یا ادغام را دارند. ما با Forrester موافق هستیم که در سال آینده استارتاپ ها با داشتن این ویژگی ها باید دو برابر شوند، در حالی که ما داریم درباره یک قمار بزرگ برای رسیدن به دستاوردهایی که ممکن است واقعا انجام نشود صحبت می کنیم.

در بازارهای عمومی سرمایه گذاران بخش خصوصی جایگزین چشم انداز و وعده های حاشیه درآمد و سود فروش اولیه سهام IPO می شوند. سال گذشته، 44 شرکت ثبت نام IPO خود را پس گرفتند. این میزان نسبت به سال 2018 تقریباً 50٪  بیشتر و بالاتر از  میزان سال 2016 است. اگر شما در مورد IPO می خواهید مطالعه کنید، درسهای ما را از سال 2019 تا سال 2020 بررسی کنید.

Forrester پیش بینی می کند:

“در سال 2020، مدیر ارشد بازرگانی CMO مسئول تمام آنچه مشتری را احاطه کرده است، خواهند بود. آنها خواهند فهميد كه بهترين مكانيسم براي رشد و توسعه يك اكوسيستم استراتژيك برنامه ريزي شده این است كه در طول چرخه خود به مشتريان ارزش بدهند”.

راهکارهای ما:

این جمله جسورانه است، بسیاری از موسسین برای کار خود بازاریابی نمی­ کنند. با این حال، Gartner با Forrester موافق است که نفوذ بازاریابی در حال افزایش است و بررسی جدید مدیر مالی CFO ما نشان می دهد که بازاریابی برای سرمایه گذاری های جدید در سال 2020 بیش از فروش، تولید یا پشتیبانی مشتری ترسیم شده است.

اما موسسین نباید بازیچه بازاریاب ها شوند. منظور ما چیست؟ چند سال پیش، مدیر عامل شرکت Hubspot ، کیپ بدنار با یک وبلاگ عجیب با عنوان “بازاریاب ها: به همین دلیل ما نمی توانیم چیزهای خوبی داشته باشیم” همه را شوکه کرد. بدنار تمایل به تسلیم شدن در برابر بازاریاب ها را “تب درجه پایین برای حل نیازهای کوتاه مدت” نامید. به طور مثال هنگامی که مدیر ارشد بازرگانی CMO وقت و هزینه خود را صرف SEO می کند، کاری برای ساختن مطالب عالی و با تمرکز مناسب انجام نمی­ دهند.

Forrester چنین اظهار می کند که ” یک مدیر ارشد بازرگانی CMO باهوش شروع به عقب نشینی از استراتژی ها می کند و به قیمت وابسته کردن مشتری از سودهای کوتاه مدت چشم پوشی می­ کند.” این شرکت توصیه می­ کند در برابر استراتژی های بازاریابی فریبنده هوشیار باشید، مانند استفاده از الگوهای تاریک، ترفندی که باعث می شود مشتری اقداماتی که نمی خواهد، انجام دهد. یک مثال دیگر استفاده از متن های گمراه کننده  برای انتخاب ایمیل است.

.در این گزارش پیشنهاد شده برای بالا بردن خلاقیت، از جمله محتوای خوب و نام تجاری منحصر به فرد بیشتر هزینه کنید.

Forrester پیش بینی می کند:

“فناوری، در سال 2020، 1.06 میلیون شغل را از اتاقک ها و کارگاه ها در شبکه جایگزین خواهد کرد. با وجود نیاز به تفکر، هم اندیشی ، چابکی جسمی و فکری و دانش کارمندان مانند معلمان و نخبگان دیجیتال، 331.500 شغل در سال 2020 به شبکه اضافه خواهد شد “.

راهکارهای ما:

همانطور که اندرو یانگ نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ما می­ گوید، اتوماسیون به آرامی اما مطمئناً با عواقب اجتماعی اتفاق می افتد اما ما تازه شروع به فکر کردن در مورد آن می کنیم. اول، کارمندان فروشگاه سخت افزار و رانندگان کامیون جایگزین شدند. اکنون Forrester می گوید، فناوری می تواند به زودی پرسنل دانش ­آموخته مانند برنامه نویسان و ویراستاران را جایگزین کند.

نکته اصلی برای استارتاپ­ ها این است که شما ممکن است دیگر نیازی به استخدام کردن نداشته باشید، و بخش زیادی از نیروی کار خود را اخراج کنید، مثلاً اخیراً مرکز تماس AirAsia ده ها یا صدها کارمند خود را با ربات سخنگو و صدای هوش مصنوعی جایگزین کرد. با ظهور فناوری برای انجام وظیفه های مهم، شما فقط می توانید برای نقش های بصری و حسی که احتمالاً برای سالهای متمادی غیر خودکار باقی می مانند نیرو استخدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
مشاهده مطلب
سی استارت آپ برتر هوش مصنوعی در جهان در سال 2020